(openbaar) vervoer zuid india - Reisverslag uit Thekkadi, India van kristel en Sander - WaarBenJij.nu (openbaar) vervoer zuid india - Reisverslag uit Thekkadi, India van kristel en Sander - WaarBenJij.nu

(openbaar) vervoer zuid india

Door: kristel en sander

Blijf op de hoogte en volg kristel en Sander

01 Februari 2016 | India, Thekkadi

van 12-1-2016 tot 31-1-2016 hebben sander en ik een rondreis gemaakt door zuid india.
start 5 dagen mumbai, gevlogen naar Trivandrum, met de trein en 2 openbare bussen naar Thekkady, met de bus en veerboot naar alleppey, taxi naar cochin, met het vliegtuig naar Goa en met het vliegtuig weer terug naar Mumbai. tussen door veel in de riksja gereden.

Je kunt je in India op verschillende manieren verplaatsen.

De goedkoopste manier is de OPENBARE BUS.
Je gaat naar het busstation en je kunt daar vragen waar en of er een bus gaat naar waar jij heen wilt. soms zul je met de bus eerst naar een grotere stad in de buurt moeten. je hoeft van te voren geen kaartje te kopen je gaat gewoon zitten en er komt vanzelf een kaartjes verkoper. de prijs is gemiddeld €0,50 cent voor soms 4 uur rijden. Het voordeel is je ziet veel onderweg en de prijs is goedkoop. Het nadeel is. Het is een lange zit, zonder toilet. Ze rijden als gekken en op drukke verbindingen moet je soms staan.
Ook in de steden zoals mumbai kun je je voor weinig prima met de openbare bus vervoeren.

Daarnaast is er ook de PRIVE BUS/SLAAPBUS.
Deze kun je in boekingskantoren boeken, dit hebben wij niet gedaan dus hier kan ik weinig over vertellen.