van trivandrum naar thekaddy - Reisverslag uit Thekkadi, India van kristel en Sander - WaarBenJij.nu van trivandrum naar thekaddy - Reisverslag uit Thekkadi, India van kristel en Sander - WaarBenJij.nu

van trivandrum naar thekaddy

Blijf op de hoogte en volg kristel en Sander

01 Januari 1970 | India, Thekkadi

gister avond afgesloten met n heel chique diner in het 3 na beste restaurant van India. En t was ook heerlijk. Na t natafelen naar huis tas inpakken. volgende ochtend lekker uitgeslapen en n riksja naar t treinstation genomen. even zoeken naar t juiste perron/wagon maar iedereen wil je graag helpen. de sleeper klasse was uitverkocht dus hadden we ac 3. best luxe. we vonden onze wagon en onze naam stond op n papier op de trein geplakt...leuk... De wagons hadden banken waarvan bedden gemaakt konden worden, wel 3 hoog. tegenover ons zat n aardige vrouw die architect bleek te zijn. daar hebben we n tijd mee zitten kletsen en zo weer n hoop over India geleerd. er is veel veranderd de laatste tijd. vooral in de grote steden heerst nog wel veel armoede maar de regering probeert steeds meer meisjes naar school te krijgen. nu Is de eerste 5 jaar gratis en dat willen ze uitbreiden. ook zijn de lonen van man en vrouw in t zelfde beroep gelijk. ook met t milieu zijn zeaa bezig zo krijg je nergens meer n plastic tasje en staan overal borden met don't pollute etc. Na ongeveer 1,5 uur kwamen we aan op mavelikara. de treinen in India rijden trouwens ook netjes op tijd!! daar zijn we naar t busstation gegaan en konden meteen op de bus naar kottayam. dit Is n openbare bus en kost voor 3 uur reizen ?1,00 voor 2 personen. je zit dan wel opgepropt en de dus rijd als n gek en stopt n hoop. mama had op deze weg wel 7 kleuren.. Je weet wel.. in kottayam begon t al donker te worden en moesten we n bus naar thekaddy vinden. die ging niet rechtstreeks maar naast n buur stadje komilly (waar we uiteindelijk ook moesten zijn ??). De bus kwam al na 15 minuten en over de 100 km door de bergen hebben we 4 uur gedaan. helemaal gaar kwamen we aan, en n gids kwam op ons af. don't worry I'm a official Gouverment guide. we're do you wanna go. appas(de gids)Had ook n riksja en heeft ons netjes bij t hotel afgezet. mediview in. die net zo bleek van eigenaar was veranderd en volgens mij niet eens wist dat we kwamen. we kregen n mooie kamer met balkon aan de jungle. vet mooi! samen met appas keken we Wat we willen zien want door t lange reizen zijn we er maar twee effectieve dagen. de meeste tracks waren al vol helaas. wat we goed is want ze willen maar n paar mensen per x in de jungle (economie tourisme) de gidsen zijn allemaal aangesteld en ongeschoold door de regering en waren vroeger de poachers / jagers. ze kennen de jungle dus beter dan wie dan ook een doen nu alleen maar goed werk. we gaan morgen dus n tour met de Riksja doen en savonds Indiaas koken. ik ben benieuwd maar nu kapot dus welterusten