Dag 1 in Mumbai Colaba - Reisverslag uit Thekkadi, India van kristel en Sander - WaarBenJij.nu Dag 1 in Mumbai Colaba - Reisverslag uit Thekkadi, India van kristel en Sander - WaarBenJij.nu

Dag 1 in Mumbai Colaba

Blijf op de hoogte en volg kristel en Sander

01 Januari 1970 | India, Thekkadi

Dag 1 in Mumbai. we zitten in de wijk Colaba. we hadden gelezen dat dat n veilige wijk was en lekker dicht bij alle grote attracties. we besluiten buiten op zoek te gaan naar n ontbijtje en de boel te gaan verkennen. we blijken pal naast de zee te zitten en dus bij de gateway of India, naast t Taj mahal paleis. hier lopen we ff lekker rond. t weer is heerlijk zo'n 25 graden met n windje. rond de gateway zijn n hoop mensen die vragen of je n tour wilt doen of foto's wil laten maken. we willen eerst zelf even wandelen. we zijn naar t museum of national arts gelopen waar n expositie was over de architectuur van India. leuk om te zien. daarna nog n stukje gelopen en toch besloten n tour te doen. we mochten eigenlijk van mijn ouders niet met n mannetje in pak mee ?? maar we hebben t risico toch genomen. bleek n goede keuze. de man sprak redelijk goed Engels en hij vertelde onderweg allemaal leuke weetjes. als eerste gingen we naar de wasmannetjes. zij doen met de hand ? of n paar machines de was van ongeveer heel Mumbai. ook de ziekenhuizen en hotels brengen hier hun vuile was. via t hotel had ik ook mijn vuile kleren laten wassen dus die liggen hier dan ook ergens tussen. hard werk en zoals de naam al zegt alleen mannen aan t werk. daarna reden we naar de tempel ?? hier mochten we voor n kleine fooi ook binnen en boven kijken. was erg mooi. toen door naar de marine drive. waar veel kantoren zitten en de mensen savonds komen zitten en flaneren kijkend naar de skyline van Mumbai (ook wel parelketting genoemd). daarna reden we naar de hanging gardens. een stukje groene oase. deze tuin ligt boven op n groot water bassin. je kan hier even lekker wandelen over n gras. de schoolkinderen eten hier kun lunch. (wat n gekakel). naast de natuurlijke attractie zijn wij er ook een. mensen willen met ons op de foto haha leuk om te zien. in de tuin vertelde onze gids worden de moslims uit volgens mij Iran als ze zijn overleden in water bassins gelegd om te "reinigen" waarna hun ziel het lichaam verlaat. dan gaan de luiken open en mogen de adelaars de lijken opeten. bizar verhaal vooral omdat er ook n grote troep adelaars boven t park vliegen. als laatste zijn we naar t huis gegaan waar mahatma Gandhi heeft gewoond. beneden stonden foto's en quotes van hem en zijn bibliotheek vol oude boeken. boven was n expositie van miniaturen over zijn leven en de kamer waar hij sliep en werkte. heel indrukwekkend was zijn brief naar Hitler of hij aub geen oorlog wilde starten. helaas niet naar hem geluisterd. op de terugweg moesten we toch even stoppen bij n winkel waar ze kleden van zijde en kasjmier maakte. was n paar 1000 boven ons budget dus maar niets gekocht. de baas van onze chauffeur probeerde meteen nog meer tours aan ons te slijten of de rest van onze reis voor ons te plannen. even naar geluisterd maar toen toch vriendelijk bedankt. t verkeer is trouwens echt n verschrikking, een twee of drie baan? maakt niet uit alles gaat vlak langs elkaar en ze toeteren de hele dag door. we zijn daarna even n kopje koffie bij Starbucks gaan halen en terug naar t hotel gegaan om te rusten en douchen. savonds uit eten gegaan bij Leopold, n begrip hier want je moest in de rij staan. bij iedere gelegenheid waar toeristen komen staan bewakers voor de deur en word je tas gescant, maar ook in bijna elke straat zit n politiebureau wat je toch n veilig gevoel geeft. het eten (tandoori kip en garnalen massala met naan en rijst) was super heerlijk. Na nog n biertje zijn we lekker gaan slapen n top eerste dag.